Volvo XPro maansiirtoautot rakennetaan Riihimäellä

Maansiirtoauton hankinta haluttiin tehdä asiakkaalle helpoksi.

Asiakas valitsee haluamansa alustatyypin, lavavalmistajan ja lavamallin sekä lisävarusteet. Tiedot siirtyvät suoraan tehtaalta sähköisesti HF-Autohuoltoon, jossa apurunko ja lava valmistellaan alustaa varten. Asiakkaan näkökulmasta auton toimittaa Volvo, jolloin myös huolto ja takuu ovat selkeä kokonaisuus. Nopeimmillaan XPro-maansiirtoauto on toimitettu asiakkaalle kahdessa viikossa asiakkaalle alustan saapumisesta.

Suurin osa myydyistä Volvon moniakselisista uusista maansiirtoautoista on varustettu takailmajousituksella. Auto on mahdollista saada kokonaan ilmajousilla, jolloin voi valita kakkosakseliin noston. Suurin osa konseptiautoista varustetaan takakääntyvällä kantoakselilla eli tridemillä. Myös muita akselijärjestyksiä on valittavissa.

Kasetoinnissa jousituksen kantokyky on koetuksella, etenkin täydellä 76 tonnin yhdistelmällä neliakselisen auton ja viisiakselisen perävaunun kohdalla. Maansiirtoautoissa kippi on usein keskellä, mutta konseptiauton saa myös etukipillä yhdellä nostosylinterillä. Etukipin loogisuus saa tukea kippausvakauskokeista; ”Kippausvakaus tulee melko suoraan auton rungon vääntöjäykkyydestä. Kun Volvon tapauksessa auton kaksinkertainen 8 mm ainevahvuinen runko varustetaan takaristikolla jäykistetyllä apurungollamme, ei kippausvakaus ole etukipillisessä konseptiautossa ainakaan huonompi kuin housukipillisessä”, Martti Pullinen toteaa.

Automyynti:
Volvo Truck Center / Jari Saloranta puh 050 447 7780