Tilojen muutostyö etenee

HF-Autohuollon huolto- ja korjaamotoiminnot Riihimäellä muuttavat omiin uusiin tiloihinsa vuoden 2018 alkupuolella. Päällirakenne- ja vauriokorjaus pysyvät nykyisissä tiloissa. Näin kaikki toiminnot saavat tarvitsemaansa lisätilaa ja asiakkaita pystytään palvelemaan entistä paremmin.

Toimitusjohtaja Harri Frankberg kertoo, että uusien tilojen ansiosta HF-Autohuolto pystyy vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin nopeammin. Huolto- ja korjauspaikkojen määrä 2,5-kertaistuu nykyiseen verrattuna. Henkilökunta saa väljemmät työskentelytilat, ja piha-alueen liikennöinnistä tulee turvallisempaa.

Sopivat tilat löytyivät saman kadun varresta, kun Tehtaankadulla sijaitseva 4 000 neliön halli jäi tyhjilleen. Vuonna 1987 valmistunut kiinteistö on hyvässä kunnossa, ja sen perusratkaisu on laadukas.

– Se oli kuin räätälöity meille, mittaa riittää joka suuntaan. Halli on 48 metriä leveä. Sinne mahtuu heittämällä sisään vaikkapa HCT-yhdistelmä, Frankberg kertoo.

Tiloihin tehdään raskaan kaluston huoltamisen mahdollistavia muutostöitä. Esimerkiksi lattiarakenteisiin tehdään öljynerotusjärjestelmä, ja kahdeksaa läpiajettavaa korjaamopaikkaa varten tehdään 16 ovea. Suunnitelmissa on myös hankkia lisää nostimia. Yli kahden hehtaarin tontille mahtuu raskaan kaluston mitat täyttävä parkkipaikka huoltoon tuleville ja valmistuneille autoille.